Auton ovien tiivisteiden kunnon tarkistaminen itse

Viewing 1 reply thread
  • Author
      Rikitikitak
      Participant

Hei! Huomasin viime aikoina, että autoni ovien ympäriltä kuuluu ajon aikana enemmän tuulen suhinaa kuin ennen, erityisesti moottoritiellä ajettaessa. Lisäksi sateen jälkeen oven alareunassa näkyy joskus kosteutta, mikä sai minut epäilemään, että ovien tiivisteet eivät ehkä ole enää parhaassa kunnossa. En ole aiemmin kiinnittänyt tähän huomiota, enkä ole varma, miten tiivisteiden kuntoa pitäisi arvioida itse. Olisi hyödyllistä tietää, mitä merkkejä kuluneista tiivisteistä kannattaa seurata ja voiko niiden tarkistamisen tehdä kotona ilman erityisiä välineitä.

Lotar
      Participant

Moi! Auton ovien tiivisteiden kuntoa voi onneksi arvioida melko helposti myös itse. Yleensä kannattaa tarkistaa, ovatko tiivisteet halkeilleet, kovettuneet tai irronneet osittain paikoiltaan. Myös kosteus matkustamossa tai lisääntynyt melu voivat viitata tiivisteiden kulumiseen. Selkeä ja käytännönläheinen opas ovien tiivisteiden tarkistamiseen ja mahdolliseen vaihtoon löytyy täältä: https://miilarahomaki.com/ Sivustolla käsitellään tiivisteiden lisäksi myös muita auton ovien huoltoon liittyviä aiheita, kuten saranoiden ja lukkojen kunnossapitoa. Ohjeet on kirjoitettu ymmärrettävästi, joten ne sopivat hyvin tavalliselle auton omistajalle, joka haluaa huolehtia autonsa kunnosta itse.

Viewing 1 reply thread
  • You must be logged in to reply to this topic.