Vad är bäst, hyra släp själv eller anlita flyttfirma för en mindre flytt?

Viewing 2 reply threads
  • Author
      kosia
      Participant

Hej allesammans! Jag står inför en lite mindre flytt snart, ska bara flytta möbler från en etta till en annan inom Hägersten. Jag funderar på om det är mest kostnadseffektivt att hyra ett släp och be några kompisar om hjälp, eller om det faktiskt lönar sig att anlita en professionell flyttfirma även för en så pass liten flytt. Är det någon som har erfarenhet av båda alternativen och kan ge lite råd? Jag värdesätter både plånbok och min egen rygg!

bims
      Participant

För en mindre flytt kan det verka lockande att hyra släp själv, men jag skulle ändå starkt rekommendera en flyttfirma, även för en etta. Den tid och energi man sparar är ovärderlig, för att inte tala om ryggen! Flyttfirmor är dessutom vana vid att hantera möbler och har rätt utrustning, vilket minskar risken för skador. Många firmor erbjuder faktiskt flexibla lösningar även för mindre flyttar, och det behöver inte bli så dyrt som man tror. Vi har använt Din flyttfirma i Hägersten – Limpio för en liknande flytt, och de var super effektiva och prisvärda. De hanterar allt smidigt och man kan ofta få flyttstädning på köpet eller till ett reducerat pris.

siaenko
      Participant

Det är en klassisk avvägning mellan att spara pengar och att spara tid och möda. Att hyra släp och göra det själv kan absolut vara ett billigare alternativ i rena pengar om man har tillgång till bil med dragkrok och starka vänner. Å andra sidan är bekvämligheten med en flyttfirma svårslagen, särskilt om man vill undvika stress och potentiella skador på saker eller sig själv. Det handlar nog mycket om hur mycket man värderar sin egen tid och ork inför en flytt.

Viewing 2 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.